zondag , 17 november 2019
Home > Cryptocurrency en Bitcoin > Reisbranche levert succesverhalen rondom cryptovaluta op

Reisbranche levert succesverhalen rondom cryptovaluta op

Reizen

Reisbranche levert succesverhalen rondom cryptovaluta op

Het is weliswaar een langzaam proces, maar steeds meer mensen beginnen cryptovaluta als handig betaalmiddel te zien en niet louter als investering. En dan doelen we niet op transacties in de krochten van het darkweb, maar gewoon om er alledaagse dingen in de reguliere maatschappij mee te kopen. Het feit dat er ook steeds meer fintech-bedrijven cryptowallets met een bijbehorende Visa- of Mastercard-debitcard op de markt brengen, draagt daar ongetwijfeld in positieve zin aan bij. Maar ook doortastende ondernemers, die het rechtstreeks accepteren van onder meer Bitcoins voor hun geleverde goederen of diensten aandurven, spinnen daar vaak garen bij en weten met deze aanvullende betaalmogelijkheid extra omzet te genereren.

Succesvol reizen boeken met behulp van cryptomunten

Laten we in dat kader eens naar de internationale reisbranche kijken. Het is weliswaar op dit moment nog niet mogelijk om met behulp van je cryptomunten een reis en annuleringsverzekering af te sluiten en ook Nederlandse reisorganisaties zullen je momenteel nog vreemd aankijken als je hen vraagt of je je midweek in een bungalowpark in de Belgische Ardennen met Bitcoins af kunt rekenen. Toch betekent dat niet dat er op dat vlak helemaal geen mogelijkheden zijn. Integendeel! Alleen zullen we daarvoor wel over de grens moeten kijken. Zo accepteert het Amerikaanse online reisbureau CheapAir al sinds 2013 Bitcoins als geldig betaalmiddel voor geboekte reizen. Dat deze aanpak voor dit bedrijf succesvol is, blijkt wel uit het feit dat men met de loop der jaren ook andere cryptovaluta, zoals Dash, Litecoin, Bitcoin Cash en Ethereum is gaan accepteren. Dichter bij huis is het grootste zakelijke reisbureau van Groot Brittannië in april van dit jaar ook overstag gegaan, zodat klanten hun geplande businesstrips nu ook met Bitcoins af kunnen rekenen.

Klanten van Russisch luchtvaartbedrijf omarmen blockchain

Dat werken met de techniek die achter cryptovaluta schuilgaat erg lucratief kan zijn is iets waar ook de Russische luchtvaartmaatschappij S7 over mee kan praten. Ondanks het feit dat duidelijke regelgeving op het vlak van cryptomunten in Rusland nog steeds ontbrak, begon het bedrijf in juli 2018, in samenwerking met de Russische Alfa-Bank, vliegtickets via de Ethereum blockchain te verkopen. Reizigers die van deze methode gebruik begonnen te maken waardeerden vooral het gemak ervan. Het boeken van de tickets verliep namelijk veel sneller en efficiënter. Door het afgelopen jaar ook de Hyperledger Fabric aan het systeem toe te voegen werd de productiviteit ervan met nog eens een factor tien verhoogd. Concreet zorgde deze blockchain-oplossing ervoor dat S7 in een jaar tijd via de blockchain voor een miljoen Amerikaanse Dollar aan tickets wist te verkopen.

Ook cryptovalutabezitters zijn consumenten

Uit bovenstaande voorbeelden durven we gerust de conclusie te trekken dat bezitters van cryptovaluta deze ook best (deels) aan concrete goederen en diensten uit willen geven als ze daar ook echt serieus de kans voor krijgen. Daarbij zal het waarschijnlijk weinig uitmaken of het dan om tickets, gebruiksgoederen of bijvoorbeeld een reis- en annuleringsverzekering gaat. Ondernemers die de stap van crypto-acceptatie durven te wagen, zullen daar ongetwijfeld volop van kunnen profiteren.

Bekijk ook

Tesla Model 3 Performance

Tesla Model 3 Performance – Long Range Performance – Review

De Tesla Model 3 is verkrijgbaar in een aantal verschillende versies: Tesla Model 3 Standard …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *